Veelgestelde vragen
-
Wat is mijn persoonlijke pagina?
Uw portal/persoonlijke pagina is speciaal afgestemd op uw profiel. De onderzoeken die getoond worden zijn zoveel mogelijk gebaseerd op de profielkenmerken die we van u weten. Na het voltooien van een vragenlijst keert u automatisch terug op deze pagina en staan er mogelijk nog meer onderzoeken voor u open. -
Krijg ik voor elk voor mij beschikbaar onderzoek een uitnodiging per e-mail?
Nee, u krijgt niet voor elk onderzoek een uitnodigingsmail. Dit komt omdat wij u maar maximaal één keer per 24 uur kunnen mailen. We raden u dus aan altijd op uw persoonlijke pagina te kijken om te zien welke onderzoeken er voor u klaar staan. -
Ik wil graag meer of minder e-mails ontvangen. Waar pas ik dit aan?
U kunt zelf uw e-mailvoorkeuren wijzigen via uw persoonlijke pagina. U scrollt hiervoor naar onderaan de persoonlijke pagina, en klikt dan op: ‘uw gegevens’. Vervolgens klikt u op ‘Email voorkeuren wijzigen’. Hier kunt u kiezen voor de gewenste frequentie. -
Waarom val ik dan soms nog buiten de doelgroep?
Helaas kunnen we niet bij elk onderzoek specifiek genoeg voorselecteren en moeten wij altijd een aantal controlevragen stellen om te beoordelen of u in de doelgroep van het onderzoek valt. Wij proberen dit aantal vragen zo laag mogelijk te houden (tussen de 5 en 10). Als u in de doelgroep valt en de vragenlijst voltooit, krijgt u een beloning per vragenlijst. -
Wat zijn de vergoedingen die ik ontvang? Hoe kan ik dit tegoed laten uitkeren?
Voor elk volledig afgeronde vragenlijst ontvangt u een vergoeding in punten 1000 punten is 1 euro, afhankelijk van de lengte van de vragenlijst. Wanneer u bent ingelogd op uw persoonlijke pagina kunt u uw opgespaarde tegoed laten uitkeren. Dit gebeurt in de vorm van Yesty Keuzekaarten welke per €10,00 kunnen worden aangevraagd. U kunt deze aanvragen door onderaan de persoonlijke pagina te klikken op: ‘uitbetalen keuzekaart’. Mocht u ook deelnemen aan postonderzoeken, dan worden de beloningen van deze onderzoeken periodiek aan uw saldo toegevoegd. -
Waar kan ik terugzien welke vragenlijsten ik heb ingevuld en welke vergoedingen ik heb ontvangen?
Via uw persoonlijke pagina kunt u gemakkelijk al uw ingevulde vragenlijsten en ontvangen beloningen terugvinden. U scrollt hiervoor naar onderaan de persoonlijke pagina, en klikt dan op: ‘uw gegevens’. Vervolgens klikt u op ‘bekijk beloningen & aankopen’. Hierin staat een overzicht van uw beloningen, uw ‘aankopen’ (dit zijn alle aanvragen van een Yesty Keuzekaart die u gedaan heeft), en uw deelnames aan de vragenlijsten. -
Wanneer moet ik mijn wachtwoord invoeren?
Voor een verzoek voor een Yesty Keuzekaart heeft u uw wachtwoord nodig:
- Indien u naar uw persoonlijke pagina gaat via de email die u van ons ontvangt dan hoeft u uw wachtwoord niet in te voeren. Om een verzoek voor een Yesty Keuzekaart te doen, dien u wél alsnog uw wachtwoord in te voeren.
- Indien u zelf naar uw persoonlijke pagina bent gegaan via de browser dan heeft u moeten inloggen en hoeft u deze gegevens niet nogmaals in te voeren bij een uitbetalingsverzoek.
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Wanneer u uw wachtwoord kwijt of vergeten bent, kunt u via de volgende link eenvoudig een nieuw wachtwoord instellen: https://panel.jijbentbelangrijk.nl/user/forgot -
Ik kom niet verder in de vragenlijst / De vragenlijst wordt niet correct weergegeven. Wat kan ik doen?
Dit kan diverse redenen hebben. Onze vragenlijsten werken het beste op de laatste versie van Google Chrome. Eventuele andere oplossingen hiervoor zijn:- Het kan zijn dat in de Internetbrowser de optie "accepteer cookies" niet staat aangevinkt (menu: extra - internetopties - privacy);
- Een andere mogelijkheid is dat er een popup-killer is geïnstalleerd. Dan is de kans vrij groot dat er geen popup-schermen geopend kunnen worden en dat er een blanco pagina of de Telegraaf homepage verschijnt.
- Wanneer een firewall is geïnstalleerd, kan die de vragenlijst inactief maken.
- Mocht het dan nog niet lukken neem contact op met panel@jijbentbelangrijk.nl
-
Kan ik een vragenlijst offline invullen?
Het is noodzakelijk dat u tijdens het invullen online blijft. De antwoorden die u geeft bepalen namelijk welk vervolgscherm met vragen bij de server wordt opgehaald. Uiteraard streven wij ernaar de invultijd zo kort mogelijk te houden. -
Hoe zit het met mijn privacy?
Uw privacy is net zo belangrijk voor ons! Jijbentbelangrijk gebruikt uw persoonsgegevens alleen om u te benaderen voor onderzoek. Zie ook ons Privacy statement onderaan uw persoonlijke pagina. -
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?
Alle persoonlijke gegevens worden aan het einde van elk onderzoek losgekoppeld van de desbetreffende vragenlijst. Op deze wijze is dus nooit meer te achterhalen wie welke antwoorden gegeven heeft. Vervolgens worden alle persoonsgegevens samengenomen en verwerkt in statistische tabellen. Een opdrachtgever kan dus uiteindelijk alleen terugzien dat een groep mensen A een ander antwoord geeft een andere groep B (bijv. vrouwen tussen de 20 en 30 jaar met een hoog inkomen geven andere antwoorden dan vrouwen tussen de 30 en 40 met een laag inkomen). -
Waarom wordt er altijd naar leeftijd, opleidingsniveau en huishoudinkomen gevraagd?
Zoals hierboven al een beetje vermeld staat is het voor een opdrachtgever vaak interessant om te zien dat dat bepaalde groeperingen op een afwijkende manier antwoorden. Deze persoonlijke gegevens worden dus enkel voor statistische doeleinden gebruikt. Dit laatste geld ook voor de vraag naar postcode. De postcode is nodig om een evenredige en representatieve verdeling over het gehele land te kunnen waarborgen. -
Kan ik met meerdere e-mailadressen lid worden van Jijbentbelangrijk?
Omdat elke mening uniek is, is het belangrijk dat u maar één e-mailadres en profiel bij ons ingeschreven staat. Anders krijgen wij invalide data dat het onderzoek kan schaden.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de contact-pagina.